Thursday, November 3, 2011

Kasih Yang Suci

hari ni nk share novel review yang aku baru je habis bace..Novel yang bertajuk "Kasih Yang Suci"..Rasenye semua org tau kot cte ni adalah adaptasi drama Nora Elena yang pemes mase tu..Nak tau cite die camne??? ok ni ade sket sinopsis pasal novel ni..


Nora Elena ialah kisah seorang wanita yang telah diperkosa semasa dia berusia 15 tahun. Walaupun sukar untuk melupakan insiden hitam tersebut, kini beliau selesa menjalankan kehidupannya seperti normal dan bakal mengahwini Idham. Namun, keadaan mula berubah setelah bertemu Seth Tan . Idham bercadang untuk membatalkan majlis perkahwinannya dengan Nora Elena setelah menerima satu panggilan misteri yang menceritakan perihal Nora Elena yang bukan lagi seorang perawan. Seth Tan pula menawarkan dirinya menjadi Pak Sanggup menggantikan tempat Idham di dalam majlis perkahwinan tersebut kerana masa semakin suntuk. Konflik yang lebih mendebarkan berlaku setelah Nora Elena dan Seth Tan berkahwin. Nora Elena mendapat tahu Seth ini rupanya lelaki yang telah menodainya 10 tahun lalu. Malangnya Nora ketika itu sedang mengandung anak Seth. Dapatkah Nora menerima dan memaafkan Seth yang sudah insaf dengan perbuatan silamnya? Apakah motif Seth mengahwini Nora?

Pendapat aku psl novel ni..Kalo daripada 5 bintang boleh la aku beri 3 bintang..sbb cite nyer mcm berkisar pada naluri suami yang menuntut hak sbg suami daripada isteri yang berdendam dgn suami..Oklah cte ni xbosan untuk dibaca..cuma jalan cerita nya agak kurang umpphh sket..he3..Selamat membaca...


Ni versi drama "Nora Elena"


Wednesday, November 2, 2011

The special NOVEMBER

hi everybody..
ha3..gelak dulu..1st entry after 6months dissappeared from this arena..kah3..
gile punye bz ok..hu3..
anyway, tgh duk boring2 tunggu kelas kol 12.35tghari ni..(dari 7.30 xde kelas tau..adehh)..leh kot sangkut 1 entry..hu3..
actually nk cte psl bulan NOVEMBER 2011...
ape kesahnye ngn bulan ni???
ok byk perkara yang akn blaku dlm bulan ni..antaranya ialah..

6hb Nov : hari raya aidiladha (tahun ni xbuat korban, tahun lps da wat..)
9hb Nov : Peperiksaan akhir semester 2011
14hb Nov : Peperiksaan SPM 2011 ( cuak giler ni sbb tahun pertama jadi penyelaras biologi form 5 ni...gerun3)

19hb Nov : My engagement Day..
( smg Allah permudahkan segala urusan..Amin)

28hb Nov : further my studies at UIA, Gombak until end of disember..

fuhhh byk kan program besar aku bulan ni kan...hopefully everything will run smoothly and successfully..As for my SPM students, GANBATTE!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Designed by Lena Graphics by Melany